Centralizované rozvojové projekty v roce 2022

 

Příprava

V rámci tohoto programu budou podporovány projekty cílené na následující aktivity:

a)    rozvoj vzdělávací činnosti vysokých škol zajišťované distančními metodami (ve studijních programech všech forem a v celoživotním vzdělávání) v následujících oblastech:

  1. rozvoj zajišťování kvality vzdělávání, které je poskytováno distančními metodami, vč. metod ověřování výsledků učení a hodnocení kompetencí studujících a uchazečů o studium distančními metodami (projekty v tomto bodu mohou být podávány pouze ve formátu 18+);
  2. aplikace metod blended learning do studijních programů a celoživotního vzdělávání a podpora vyučujících v jejich využívání;
  3. rozvoj kompetencí vyučujících k využívání metod distančního vzdělávání a hodnocení, s důrazem na sdílení zkušeností, inovativních postupů a dobré praxe ve vzdělávací činnosti na úrovni jednotlivých vyučujících a garantů programů;
  4. sběr a výměna dat a harmonizace nástrojů (vč. studentských dotazníků pro hodnocení výuky) pro sledování kvality výuky;
  5. sběr dat o studentech a absolventech, včetně jejich společné analýzy a slaďování podoby dotazníků (zaměřených na hodnocení studia a jeho vazby na životní i pracovní podmínky) za účelem srovnatelnosti dat (projekty v tomto tematickém zaměření mohou být podávány pouze ve formátu 18+);
  6. rozvoj opatření na snižování studijní neúspěšnosti, včetně sběru a analýzy kvantitativních i kvalitativních dat pro vyhodnocení účinnosti dosavadních opatření a identifikaci ohrožených skupin studentů, včetně zohlednění specifik výuky zajišťované distančními prostředky;

b)    hodnocení kvality studijních programů, s důrazem na profesní profil;

c)     elektronizace správní agendy vysoké školy, a dokladů o průběžných i celkových výsledcích studia, elektronická podpora pro rozhodování orgánů vysokých škol jednání kolektivních orgánů vysokých škol, elektronická podpora pro evidence based rozhodování orgánů vysokých škol (projekty v tomto tematickém zaměření mohou být podávány pouze ve formátu 18+);

d)    nastavení efektivního systému studijního a psychologického poradenství, vč. péče o duševní zdraví, studentům a pracovníkům vysokých škol a uchazečům o studium, popř. dalším osobám (např. účastníkům kurzů celoživotního vzdělávání); cílem podpory je přispět ke zvýšení kvality a dostupnosti těchto služeb, navrhnout standardy poskytování těchto služeb, včetně jejich poskytování online, a zajistit vyšší povědomí o těchto službách v cílových skupinách (projekty v tomto tematickém zaměření mohou být podávány pouze ve formátu 18+);

e)    posilování etických principů v prostředí vysokých škol, včetně opatření proti diskriminaci vůči různým skupinám osob a sexuálnímu obtěžování; zvyšování relevance povědomí o genderové problematice mezi studenty i pracovníky a vedením vysokých škol;

f)      rozvoj internacionalizace vysokých škol s důrazem na virtuální nebo blended aktivity, digitalizaci a udržitelné cíle;

g)    opatření pro plnou aplikaci nástrojů pro elektronickou výměnu informací o studiu, elektronickou identifikaci a elektronizaci uznávání kreditů ze studijních mobilit, zejména implementace iniciativy Evropské komise Erasmus Without Paper, European Student Card, EMREX (projekty v tomto bodu mohou být podávány pouze ve formátu 18+);

h)    podpora zahraniční akreditace/evaluace studijních programů.

i)      plnění požadavků stanovených obecně závaznými právními předpisy nebo pokyny orgánů státní správy upravujících vnitřní organizaci a systémy vysokých škol, vč. kybernetické bezpečnosti (v tomto tematickém zaměření může být podán pouze jeden projekt a pouze ve formátu 18+);

j)      pořádání festivalů, přehlídek, výstav a dalších obdobných akcí mající mimořádný charakter;

k)     podpora aktivit vysokých škol v rámci předsednictví České republiky Radě Evropské unie v roce 2022;

l)      podpora aktivit pro naplňování udržitelných cílů (Sustainable Development Goals);

m)   výuka v tzv. malých, strategicky a geopoliticky významných studijních programech/oborech, jejich stabilizace a výchova pedagogů pro zajištění jejich výuky. Jde o málo rozšířené programy/obory s poměrně malým počtem studentů, které nárokují vysoce specializované pedagogy a odborníky z praxe. Jedná se zejména o programy/obory se studiem jazyků z regionů významných ze strategického i geopolitického hlediska, které jsou vnímány jako rizikové i z pohledu národní bezpečnosti. V rámci tohoto tematického zaměření budou podporovány činnosti zaměřené na personální stabilizaci a zajištění těchto programů/oborů, zajištění potřebných akreditací programů, pořádání kurzů netradičních jazyků v rámci dalšího vzdělávání, spolupráci při přípravě vědeckých projektů; pořádání tematických akcí  aktuálním problémům a podporu publikační činnosti.


V rámci programu se univerzita může zapojit max. do 5 rozvojových projektů, bez ohledu na to, zda bude koordinující VŠ nebo bude zapojena jako spoluřešitelská VŠ. Do tohoto limitu se nezapočítávají projekty, do nichž se zapojí nejméně 18 VVŠ.

  • Projekty zaměřené na realizaci výzkumu, vývoje a inovací ve smyslu zákona č. 130/2002 Sb. nebudou do soutěže zařazeny.

 Harmonogram

  • 10. 9. 2021 – předložení záměru CRP obsahující podrobnější anotaci projektu, seznam zapojených VŠ a požadovanou výši dotace, elektronickou cestou na adresu strategie@mendelu.cz.
  • 1. 10. 2021 – rozhodnutí o výběru projektů k podání
  • 15. 10. 2021 – předložení kompletní projektové žádosti na příslušném formuláři v elektronické verzi
  • 29. 10. 2021 – finalizace souboru CRP pro rok 2021 a jeho předání Odboru vysokých škol MŠMT

Formuláře


Jakékoliv dotazy, prosím, zasílejte na strategie@mendelu.cz nebo se na nás obraťte telefonicky či osobně.

Kontaktní osoba: Ing. Zuzana Židová (kl. 5264), zuzana.zidova@mendelu.cz 

<< <  Září 2021  > >>
PoÚtStČtSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

ODDĚLENÍ STRATEGIE A ANALÝZ

KANCELÁŘ

  • Zemědělská 1, 613 00 Brno
  • budova A, 2.NP, dv. č. N2013
  • Rektorát

KONTAKT

  • 545 13 5264
  • email: strategie@mendelu.cz
  • web: strategie.mendelu.cz